-در طول مکالمه فقط یک یا دو بار از متشکرم استفاده کنید
بیشتر از یکی دو بار متشکرم گفتن دو نتیجه منفی دارد: تاثیر آن را کاهش می دهد و شما را درمانده و نیازمند نشان می دهد. 




-حتی هنگامی که پشت میز خود نیستید، مراقب زبان خود باشید.
هر حرفی که بر زبان بیاورید و یا هر حرکتی که انجام دهید، نمونه ای از پرستیژ حرفه ای شما است. مخصوصاً هنگامی که یکی از مشتری های شما، صدای صحبت های شما را بشنود.





-در حین گفت و گو به طرف مقابل لقب بد ندهید.(یا اسم وی را کم نکنید).

-خواسته های خود را با حالت دستوری بیان نکنید.(حالت سوالی مناسب تر است).

-هنگامی که از کاری انتقاد می کنید یا اتفاق خنده داری را نقل می کنید,شایسته است حفظ آبرو کنید و اسم کسی را نبرید.(این خویشتن داری باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد).

- مشکلات شخصی خویش را با کسی در میان بگذارید که بتواند واقعاً به شما کمک کند.(با هر کسی مشورت نکنید. ظرفیت طرف مقابل را در نظر داشته باشید)




- شایسته و لازم نیست هر آن چه را که فکر می کنید واقعیت است به طرف مقابل بگویید. مکان ,زمان و شرایط جسمی, روحی و شخصیتی فرد را در نظر بگیرید.(رک گویی همیشه هنر نیست ,بعضی مواقع نادانی محسوب می شود).

-اهداف و تصمیمات آینده ی خود را با هر کسی در میان نگذارید, (شاید موفق نشدید).

-سعی نکنید به هر قیمتی شده نظر شخصی خود را تحمیل کنید یا آن را به صورت صد در صد درست بدانید.(به خود بگویید:شاید نظر من کاملاَ درست نباشد).



-وقتی کسی با شما درد و دل می کند ,بیش تر شنونده باشید.(سریعاً در دام نصیحت کردن نیفتید).

-اگر در حضور شما صحبتی مطرح می شود که به شما هیچ ربطی ندارد یا جنبه خصوصی دارد بهتر است آن جا را ترک کنید. یا خود را به کاری دیگر مشغول کنید.


- هنگامی که بی صبرانه منتظرید تا گوینده صحبتش تمام شود و شما اظهار نظر کنید,یک لحظه از خود بپرسید "آیا گفتن این نظر ارزشی داد یا نه," در صورتی که گفتن آن را مناسب تشخیص دادید,اظهار نظر کنید.


-در حضور افراد غریبه,بهتر است با نزدیکان و دوستان خود نیز رسمی یا محترمانه تر برخورد کنید.(موقیعت شناس باشید).


-قبل از شوخی کردن باید فکر کنید که آیا این شوخی در نهایت باعث تقویت دوستی می شود یا نه, اگر تاثیر منفی دارد خویشتن داری نموده و آن را مطرح نکنید.


این گارسون های رستوران دیدید.تمام موجودیت و شخصیتشون جلوی شما میارن لطفا بهشون احترام بذارید آدمهای زحمت کشی اند.


- قبل از حضور در مکان های رسمی یا ملاقات مهم با دیگران, از این موارد استفاده نکنید:سیگار , سیر ,پیاز ,ادکلن های تند ,لباس های اطو کشیده بودار و غیره که بوی آن باعث آزار دیگران می شود (هرچند که ممکن است تحمل کنند و چیزی نگویند).



-در وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ، لازم نیست کرایه دوست و همکار خود را حساب نمایید . شاید شخص مقابل دارای روحیه استقلال مالی و نظم خاصی برای هزینه های ایاب و ذهاب خود است و به خاطر همسفر بودن با شما و دیگر همکاران در طول راه این استقلال مالی و نظم وی دچار بی ثباتی خواهد شد .



-رفتار هر کس گویای شخصیت اوست.


-وقتی اعتماد به نفس ندارید،مانند صابون روز به روز آب می شوید.


-سه کلمه جادویی:این سه کلمه را در روز چندین بار به کار ببرید(لطفا،متشکرم،ببخشید)

قسم:هر چه بیشتر قسم بخوریم تا حرفمان را اثبات کنیم باور دیگران را نسبت به خود کاهش داده ایم

در خانه:وقتی به خاطر رفتار متینتان در خارج از خانه مورد احترام قرار می گیرید این رفتار را در خانه هم حفظ کنید

اختلافات خانوادگی:اختلافات و گله گذاری های خودتان را در خانه و در اتاق خصوصی خودتان حل کنید نه جلوی دوستانی که قرار است ساعت ها با ان ها باشید


کدورت:کدورتتان را با افراد ،به خصوص در جمع ظاهر نکنید،بهتر است این مسئله بین خودتان باقی بماند


رژیم غذایی:اگر رژیم دارید مدام این موضوع را برای همه توضیح ندهید،سعی کنید با دیگران در غذا خوردن همکاری کنید حتی با خوردن کمی سبزیجات یا سالاد


خرید کفش:اگر تمام کفش های مغازه کفاشی را امتحان کرده اید و هنوز هیچکدام را نپسندیده اید و فقط کفش های پای فروشنده باقی مانده تا امتحان کنید ،دست کم درست و حسابی از او معذرت بخواهید

حقوق و درآمد:میزان درامد هر کس جزو مسائل خصوصی اوست که شاید ترجیح دهد برملا نشود و این دور از ادب است که در این مورد کنجکاوی کنید

قابل توجه خانم ها:لباس برازنده بر تن دارید،کفش هایتان خوش دوخت است،راه رفتنتان مناسب است ولی آدامسی که می جوید تمام برازندگی شمارا خنثی می کند،زندگی بدون آدامس هم شکوه و جلوه خود را دارد 



-بهتر است بدانیم با بحث کردن با دیگران هرگز نمی توان افکار آن ها را عوض کرد فقط این خطر وجود دارد که افکار خود انسان عوض شود.









نظرات 1 + ارسال نظر
فریناز 19 آبان 1392 ساعت 12:15 ب.ظ http://ferdosi-toosi.blogsky.com/

سودمند بود.

ممنون عزیزم که نظر می دی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد